Representació de l'obra: Els miracles de Francesc Pujols

28/07/2012 - 22:00
    Torre de les Hores (c. Mur, 63. Martorell)

Representació de l'obra ELS MIRACLES DE FRANCESC PUJOLS.

A partir del llibre d'Artur Bladé Desumvila: Francesc Pujols per ell mateix.

NOZOMI TEATRE 700

Amb Arnau Puig i Neus Pàmies
    Dramatúrgia i direcció, Xavier Gimenez Casas
    Il·luminació, Antonio Curcio
    Espai escènic, Dolors Juarez
    Fotografia, Fernando Vecino

El filòsof, dramaturg, escriptor, humorista i poeta Francesc Pujols i Morgades (1882-1962) fou una de les personalitats més exuberants de la Catalunya anterior a la guerra. Heterodox, provocador i radical, va viure entre Barcelona i la Torre de les Hores de Martorell, fins que s’exilià a Prada de Conflent i després a Montpeller. Conservador en política, d’economia benestant, amic de tothom, mai fou tampoc un avantguardista, encara que s’entusiasmà i influí en els moviments moderns - dels modernistes al grup de la revista de Salvat-Papasseit Un enemic del poble – del segle XX. Amb una especial relació amb Salvador Dalí, l’empordanès el considerava sublim i “Emperador Trajà de la filosofia catalana”. L’artista dedicà al filòsof l’accés principal del seu Teatre Museu de Figueres. Al segle XXI Pujols arriba com un personatge de culte. Francesc Pujols és el contrari d’avorriment.

Entrada lliure.

Us hi esperem!